Hoppa till huvudinnehåll

Jag vill lämna in ett formellt klagomål

Uppdaterad för mer än 2 månader sedan

Om du har problem med ditt lån eller med den service du har fått och vill lämna in ett formellt klagomål, kan du göra det kostnadsfritt genom att följa dessa steg:

1. Kontakta först kundtjänst. 👩‍💻

Du kan nå vårt supportteam via e-post på [email protected]. Vi försöker alltid lösa ditt ärende så snabbt och smidigt som möjligt.



2. Om problemet inte blir löst – skicka in ett skriftligt klagomål. ✉️

Du har rätt att lämna in ett formellt klagomål till vår kundtjänst. Vänligen inkludera följande uppgifter:

  • Ditt fullständiga namn och personnummer

  • En tydlig beskrivning av vad som hänt och varför du vill klaga

Du kan skicka in ditt klagomål via:
📧 E-post: [email protected]
📮 Post: Creditstar Sweden AB, c/o Regus Norra Bantorget, Olof Palmes gata 29, våning 4, 111 22, Stockholm

Hur lång tid tar det att få svar? 📆

Enligt tillämpliga konsumentskyddsregler har vi:

  • Upp till 15 arbetsdagar att svara om klagomålet gäller en betalning

  • Senast inom 30 kalenderdagar i övriga fall

Vi följer Finansinspektionens riktlinjer för hantering av kundklagomål.

Fick du svar på din fråga?